diumenge, 11 de desembre del 2011

Competències específiques del mestre en relació a l'ús de les tecnologies

Aquesta entrada va adreçada a relacionar dues metàfores, una és l'ordinador com a tutor i l'altre l'ordinador com a eina. Aquestes seran relacionades amb conceptes fets a la matèria de GITIC.
Des de fa relativament poc temps, es parla que els ordinadors arribaran a substituir als mestres. Un ordinador pot ser una gran eina per aprendre, però això no implicarà la substitució dels mestres, ja que les explicacions o aclariments d'un mestre són molt importants i més quan es tracta un tema nou, o hi ha nens amb dificultats, etc.

Un ordinador substituint un mestre.


Treballar amb una eina tant potent com és un ordinador motiva molt a l'alumnat, perquè poden treballar diverses àrees a la vegada, fer exercicis d'una manera més divertida, com per exemple amb JClic.
Estaria bé fer-ne un ús més habitual de l'ordinador, ja que aquest ens pot ser de gran ajuda i a més ens ensenya noves maneres de realitzar les tasques acadèmiques. Tot i això, cal emprar-lo en tot allò que creiem necessari per el que he comentat abans, però fer-ne un ús excessiu té els seus inconvenients, ja que molts dels exercicis que es fan amb aquesta eina acaben sent molt mecànics i això no interessa per l'aprenentatge de l'alumne perquè no assolirà els conceptes desitjats.
En referència a aquests temes, jo penso que un ordinador no substituirà mai a un mestre, ja que el mestre pot comprendre, entendre, estimar, etc, als nens i, en canvi, un ordinador no ho pot fer. A  més, els nens aprenen gràcies a un seguiment exhaustiu, i això un ordinador no ho podrà fer. L'ordinador emprat correctament ens allibera de les tasques més rutinàries, i per això cal que els infants des de ben petits tractin amb les eines tecnològiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada