dimecres, 30 de novembre del 2011

Mapa d'aprenentatge: EDUCAT 2.0

QUÈ ÉS EDUCAT 2.0?

Segons la pàgina web XTEC, el Programa eduCAT 2.0 promou l’ús dels instruments digitals en els processos d’ensenyament i aprenentatge amb la incorporació d’ordinadors portàtils i de sistemes de projecció interactiva a les escoles amb cicle superior de primària i als centres públics de secundària.
En aquest marc, també es dóna el suport i l’acompanyament necessari a tots els docents dels centres de Catalunya per obtenir les pautes, orientacions i reflexions adients en els canvis en l’organització i la metodologia d’aula, dins del marc del seu projecte educatiu.


COM HEM FET AQUEST APRENENTATGE D'EDUCAT 2.0?

Per a dur a terme l'aprenentatge d'educat 2.0 he emprat com a recursos com ara el pearltrees, google reader, twitter, facebook, mister wong i el navegador de google chrome. Tots aquests programes, cercadors i serveis per a la construcció del mapa fet amb pearltrees.
Totes les eines esmentades anteriorment han estat molt útils per fer aquest aprenentatge, ja que he trobat molta informació de qualitat. Gràcies al google reader he pogut disminuir el número de pàgines web que no m'han cridat l'atenció i centrar-me només en aquelles que són d'interès per a mi. Tot seguit vaig cercar informació al navegador de google chrome i vaig trobar que al Twitter hi havia un que va fer una piulada sobre aquest projecte, o al blogger també vaig trobar molta informació, en especial al bloc d'en Xavier Rosell. I, per finalitzar aquest treball vaig buscar vídeos sobre l'educat 2.0 on explicaven molt bé en què consistia aquest projecte.

REFLEXIÓ

Aquesta manera diferent d'aprendre l'educat 2.0, vol potenciar i utilitzar la web 2.0 com un medi d'aprenentatge, a més de promoure l'aprenentatge actiu. Gràcies a la innovació d'educat 2.0, amb el que tenim i podem, sense que la inserció de les TIC es converteixi en un obstacle per a l'ensenyament i l'aprenentatge.
El gran desafiament del docent ha de ser aprofitar al màxim aquestes eines d'una manera creativa i anar més allà del que pròpiament és instrumental.
Cal també que deixin enrere la por a les tecnologies, ho comparteixin i imparteixin amb els altres.
El mestre ha d'ésser innovador i el guia d'aprenentatge per tal de facilitar els coneixements als nens.
Penso que és una gran eina per a motivar als nens, ja que aprenen d'una forma diferent a la emprada habitualment com és l'estudi amb llibre.
Per finalitzar aquesta entrada m'agradaria mostrar-vos la pàgina web de Xavier Rosell, en concret una de les entrades relacionada amb Web 2.0, la qual està molt ben estructurada i explicada. En Xavier Rosell també té un bloc enfocat sobre temes d'educació i noves tecnologies.

EDUCAT 2.0 in gregor (gregor22)

dijous, 24 de novembre del 2011

SCRATCH: UN MÓN DE JOCS OBERT A LA IMAGINACIÓ D'UN MUNT DE NENS

Què és SCRATCH?


Scratch és un programa dirigit als nens i permet la creació d'animacions, jocs i altres coses que un nen amb imaginació pot fer.
Aquest programa consta de diversos personatges, objectes o d'altres que s'insereixen a l'escenari on els infants poden moure'l, canviar el vestit, la posició,etc.



Imatge de SCRATCH.


Quines característiques té SCRATCH?


Les principals característiques són:


-El programa consta de: escenaris, sons, personatges, etc.
-Podem fer que els personatges prenguin "vida" apilant peces, com si fos un puzzle.
-És molt intuïtiu i gràfic.
-Podem veure al moment el que fem.
-Els nostres projectes es poden difondre a la web.

Com desar el teu projecte a la web?

Cal que ens obrim un compte a la pàgina web oficial de Scratch. Llavors, des del propi programa es pot enviar els teus projectes.



En un futur aquest programa pot ser molt útil per explicar als infants que tinguem com alumnes, ja que a partir d'aquest sistema podem desenvolupar qualitats, inquietuds, creativitat, etc.
A més, podrem crear un videojoc, la qual cosa als nens els hi encantarà i posaran molta més èmfasi per desenvolupar les seves arts innates per exemple.
Trobo que ens pot servir per explicar i ensenyar les bases de la programació i la animació als més petits. Personalment, m'ha agradat molt.

dimecres, 23 de novembre del 2011

Pearltrees: una visió diferent

Anteriorment, ja vaig nombrar el Delicious com el marcador més emprat, tot i que hi ha altres alternatives i més modernes com ara,Pearltrees.




Pearltrees és un marcador social molt més visual que Delicious, de manera que és més fàcil a l'hora d'exposar algun concepte. Aquest marcador es basa en fer de cada pàgina que emmagatzemem sigui una perla, i a més a més podem agrupar aquesta en d'altres perles més grans. Tot el que guardarem es visualitzarà en forma d'arbre i on cada branca serà una de les perles.

Imatge de Pearltrees creat.


Aquest servei té també l'opció de connectar-te amb d'altres usuaris, o simplement veure allò que han desat i traslladar el que ens interessi al nostre compte. També podem compartir-les per mitjà de Facebook o Twitter.

Però encara hi ha una altra opció que personalment és la que em sembla més interessant, i és que et permet integrar el servei amb el teu compte de Twitter, fent que tot enllaç que posis aquí es converteixi automàticament en una perla.

La manera tan visual que té Pearltrees d'organitzar la informació, fa que sigui fàcil de servir i alhora facilita molt el treball de cercar informació. A mi m'ha semblat que aquest marcador a la llarga em serà molt útil, ja que si vull ser mestre en un futur pròxim, cal que tingui el meu calaixet de "sastre" amb tots els apunts, projectes, informació,etc. A més penso que és molt visual també a l'hora de realitzar una exposició i si més no de donar classe als nens de primària. És una eina fàcil d'emprar, visual i a més amb un gran potencial a l'hora de fer una cerca d'informació de cursos anteriors o fins i tot de curiositats que a nivell personal t'agradin molt.


Projecte scratch

Aprén més sobre aquest projecte

diumenge, 20 de novembre del 2011

RECITACIÓ DE POEMES

El passat dia 10 de novembre de 2011 a la classe de comunicació oral, escrita i digital varem començar a recitar cadascun dels components del grup un poema escollit per nosaltres.  El poema triat per mi va ser "Collarets de llum" escrit per Miquel Martí i Pol. Vaig escollir aquest poema ja que és un escriptor que m'agrada molt i que a més a més em transmet pau i serenitat. A continuació vull posar el poema que he recitat:



COLLARETS DE LLUM

Collarets de llum 
quan la tarda fina; 
si el rostoll s'adorm 
tot és de joguina

Un estel petit 
obre l'ull i parla: 
--¿On serà l'amor 
que no puc trobar-la?

--On serà l'amor? 
--fa la Lluna bruna. 
L'he cercat pertot, 
que n'estic dejuna.

I l'amor ocult 
entre satalies 
riu que riu content 
de ses traïdories.

Collarets de llum 
quan la tarda fina; 
si el rostoll d'adorm 
tot és de joguina.

Prou l'estel petit 
i la Lluna clara 
cercaran l'amor 
més i més encara.

Se'n reiuran els camps 
i les ribes pures 
i els pollancs i el riu 
i el pla i les altures.

Se'n riuran els grills 
i els ocells cantaires 
i el vent remoós 
i els follets rondaires.

I ell, entaforat 
entre satalies, 
contarà a la nit 
noves traïdories.

Collarets de llum 
quan la tarda fina; 
si el rostoll s'adorm 
tot és de joguina.


Recitar un poema davant de tota una classe de persones adultes és una experiència que mai s'oblida i, que a la vegada és molt gratificant, ja que té molt de mèrit i té encara molt més si la recitació surt perfecte.



AUTOAVALUACIÓ RECITACIÓ

Alumne: Gregorio Hidalgo Raya

Alguns aspectes a tenir en compte per poder fer l’autoavaluació de la recitació:

Elecció del text
Aquest text el vaig escollir per què a primer de batxillerat vàrem treballar diverses poesies i aquesta va ser una de les que més em va agradar pel seu èmfasi en l’amor.

Expressió oral
La meva expressió oral ha estat correcte, tot i que, ha mancat una mica de fluïdesa i un petit somriure en la recitació del poema.

Mirada
La mirada durant la recitació ha esta dinàmica, ja que he anat mirant a tots i cadascuns dels meus companys, és a dir, he volgut mantenir la mirada amb el públic per veure la seva reacció, he emprat el que s’anomena feedback.

Veu
La meva veu ha estat clara (ben vocalitzada i articulada), suficientment alta, sense trontollar (amb fermesa), amb una velocitat de creuer (ni ràpid ni lent) i he entonat bastant bé el poema.

Postura
He emprat una postura senzilla, còmoda i relaxada. He romàs dret, amb els peus separats i amb els braços penjats còmodament, de manera natural. D’aquest mode el pes del cos es reparteix amb equilibri i es relaxa tot el cos.

Gesticulació
Hi ha mancança de gesticulació en la meva recitació, ja que no he fet cap moviment amb els braços i les mans. Sense aquesta gesticulació no he transmès tota la meva energia al públic.

Control dels nervis
En la recitació del poema he estat bastant nerviós, tot i que, he acceptat que estava una mica alterat i he procurat mantenir els nervis sota control. D’aquesta manera no m’han jugat una mala passada.

Altres
En quant a la respiració, he emprat la diafragmàtica, ja que en cap moment he forçat la gola, he evitat l’ofec i la veu ha tingut millors modulacions i sonoritats.


Penso que aquest exercici ens servirà en un futur per enrecordar-nos alhora de fer classe, ja que ens direm: "les presentacions que feia a la universitat és com donar classe als nens". I cada una d'elles ens dóna experiència per després ser mestre.

dimecres, 9 de novembre del 2011

GOOGLE SITES/PUBLICACIÓ DIGITAL: JOSEP CUNÍ

Què és Google Sites?


Google Sites és una aplicació gratuïta que ens permet la creació de pàgines web de manera fàcil i senzilla. 



Captura de la barra d'eines de Google Sites



Qui pot fer-ne ús de Google Sites?

Qualsevol usuari pot fer la seva pròpia pàgina web sense la necessitat de coneixements previs de programació.


Com accedim a Google Sites per crear la pàgina web?

L'accés el podem fer a través del compte de Gmail. És una eina perfecta per fer treballs en grup basats en la recerca. 


Quins són les avantatges d'aquesta aplicació?

Amb Google Sites els usuaris poden recopilar en un únic lloc i de forma ràpida tota la informació desitjada, i incloure vídeos, arxius adjunts, presentacions, etc. A més a més, podem compartir informació amb facilitat per veure-la i editar-la per un grup reduït de persones. És una eina perfecta per fer treballs en grup basats en la recerca. 


Com podem gestionar els nostres projectes?

Podem gestionar els nostres projectes compartint documents, publicant informació, etc, i tot recopilat en un mateix lloc.



Seguidament us penjo un vídeo tutorial d'aquesta aplicació:





Aquest programa és una eina molt útil a l'entorn educatiu, ja que ens permet publicar tota aquella informació que creiem important per als alumnes o fins i tot per a mestres. Tant és així que poc a poc s'ha anat instaurant l'ús de programes similars com ara: blogger.
És important destacar que el mestre ja no és el principal component en el procés d'ensenyament i aprenentatge. Ara el docent canvia el seu mètode per un de més constructivista, ja que no és l'únic que ho sap tot. Això es degut al gran avenç tecnològic produït avui dia, en el que tenim al nostre abast una gran quantitat d'eines i programes informàtics, com el google sites, en els quals podem posar la nostra informació i que altres ho puguin veure, fins i tot afegir-hi informació. Tot i això, el mestre mai podrà ser substituït per un ordinador, ell és qui selecciona la informació i si un alumne té un dubte ell ho pot explicar, l'ordinador, en canvi, no.
En resum, google sites és un gran programa per mostrar informació als altres i que també la puguin modificar, però que mai farà que la figura del mestre quedi enrere. 


PUBLICACIÓ DIGITAL: JOSEP CUNÍ


Després d'estar uns quants dies buscant i pensant qui era un bon comunicador segons el nostre criteri, vàrem decidir tots els components del grup fer el treball de publicació digital enfocat per un gran periodista català: Josep Cuní.

Aquest treball consistia en fer un seguiment sobre la persona que havíem escollit. Nosaltres el seguiment el vàrem fer dia a dia, i us preguntareu com, doncs molt senzill, en primer lloc miràvem el seu twitter per veure les publicacions, en segon lloc el seu facebook, i després de mirar les xarxes socials que tenia era important llegir els seus articles i programes que feia i havia fet, per veure si era un bon comunicador com nosaltres creiem o no.

Després de realitzar la tasca de recerca, vàrem fer un ús de CmapTools per resumir i classificar tota la informació cercada sobre les intervencions a la ràdio i a la televisió. Quan ja havíem acabat el mapa conceptual, vàrem fer una pàgina web amb Google Sites.

M'agradaria destacar si Josep Cuní és un bon comunicador o no, i clarament és un bon comunicador, una vegada analitzades les reaccions d'en Josep Cuní davant el públic, es pot afirmar que:

• En primer lloc, cal destacar que com a orador, porta un guió, el qual va fent cops d'ulls per seguir-lo.
• El contingut dels discursos que planteja són clars i estan ben estructurats. 
• Les intervencions que fa són coherents i adequades al context.
• Dóna a conèixer al públic els objectius principals que vol desenvolupar, exposant-ho a la introducció.
• Sap argumentar i exemplificar.
• Al final del discurs, destaca les idees principals enunciades durant el transcurs d'aquest.
• Té la capacitat d'improvisar i actuar de forma natural.
• Utilitza l'humor majoritàriament, de manera que el fa ser més pròxim al públic.


És un personatge que permet donar-se a conèixer ja que permet l'accés a xarxes socials com per exemple el twitter, facebook, blog, etc. Gràcies a que feia ús de les xarxes socials vàrem poder crear un hashtag per comunicar-nos amb ell i que tots els nostres comentaris quedin guardats en aquest enllaç.


Captura dels tuïts fets a Josep Cuní

dimecres, 2 de novembre del 2011

Mister Wong

Què és Mister Wong?

Mister Wong és un dels majors marcadors socials. Són els preferits que guardem i compartim a la xarxa.

Per a què serveix?

Podrem anar allà on volem i tenir els preferits a qualsevol ordinador. Podem guardar i classificar tantes adreces com volem. I també ens serà de gran utilitat per guardar-los de manera pública, ja que es podrà compartir amb d'altres persones.

Com veure les adreces dels altres?

Per visionar les adreces guardades per altres persones cal clicar a qualsevol de les etiquetes que apareixen al marge dret de la pantalla o mitjançant la cerca de marcadors personals d'un usuari concret.

Com crear un marcador?

Per a la creació d'un marcador cal que dins de la pàgina de Mister Wong anem a:

Coses--->Barra d'eines Firefox--->Bookmarklet per a altres navegadors--->marcar lloc.

Que és bookmarklet?

Segons amb la definició de wikipedia és un marcador què, en comptes d'apuntar a una direcció URL, fa referència a una petita porció del codi Javascript per executar certes tasques automàticament, com per exemple: canviar el disseny de la pàgina, mostrar enllaços, imatges..., i obrir una consulta directament en un motor de recerca.

A continuació us penjo un vídeo tutorial:



Hi ha un altre servei semblant a Mister Wong?


Sí, és l'anomenat Delicious, un marcador social en web. Permet afegir els favorits de pàgines web com a marcadors en un sistema de categorització anomenat tags. Aquesta tasca és més fàcil amb Mister Wong, tot i que amb Delicious ens podem subscriure'ns a determinats tags, i a més a més aquestes es poden agrupar en categories.