El passat dia 10 de novembre de 2011 a la classe de comunicació oral, escrita i digital varem començar a recitar cadascun dels components del grup un poema escollit per nosaltres. El poema triat per mi va ser "Collarets de llum" escrit per Miquel Martí i Pol. Vaig escollir aquest poema ja que és un escriptor que m'agrada molt i que a més a més em transmet pau i serenitat. A continuació vull posar el poema que he recitat:
COLLARETS DE LLUM
Collarets de llum
quan la tarda fina;
si el rostoll s'adorm
tot és de joguina
Un estel petit
obre l'ull i parla:
--¿On serà l'amor
que no puc trobar-la?
--On serà l'amor?
--fa la Lluna bruna.
L'he cercat pertot,
que n'estic dejuna.
I l'amor ocult
entre satalies
riu que riu content
de ses traïdories.
Collarets de llum
quan la tarda fina;
si el rostoll d'adorm
tot és de joguina.
Prou l'estel petit
i la Lluna clara
cercaran l'amor
més i més encara.
Se'n reiuran els camps
i les ribes pures
i els pollancs i el riu
i el pla i les altures.
Se'n riuran els grills
i els ocells cantaires
i el vent remoós
i els follets rondaires.
I ell, entaforat
entre satalies,
contarà a la nit
noves traïdories.
Collarets de llum
quan la tarda fina;
si el rostoll s'adorm
tot és de joguina.
Recitar un poema davant de tota una classe de persones adultes és una experiència que mai s'oblida i, que a la vegada és molt gratificant, ja que té molt de mèrit i té encara molt més si la recitació surt perfecte.
AUTOAVALUACIÓ RECITACIÓ
Alumne: Gregorio Hidalgo Raya |
Alguns aspectes a tenir en compte per poder fer l’autoavaluació de la recitació:
Elecció del text Aquest text el vaig escollir per què a primer de batxillerat vàrem treballar diverses poesies i aquesta va ser una de les que més em va agradar pel seu èmfasi en l’amor. |
Expressió oral La meva expressió oral ha estat correcte, tot i que, ha mancat una mica de fluïdesa i un petit somriure en la recitació del poema. |
Mirada La mirada durant la recitació ha esta dinàmica, ja que he anat mirant a tots i cadascuns dels meus companys, és a dir, he volgut mantenir la mirada amb el públic per veure la seva reacció, he emprat el que s’anomena feedback. |
Veu La meva veu ha estat clara (ben vocalitzada i articulada), suficientment alta, sense trontollar (amb fermesa), amb una velocitat de creuer (ni ràpid ni lent) i he entonat bastant bé el poema. |
Postura He emprat una postura senzilla, còmoda i relaxada. He romàs dret, amb els peus separats i amb els braços penjats còmodament, de manera natural. D’aquest mode el pes del cos es reparteix amb equilibri i es relaxa tot el cos. |
Gesticulació Hi ha mancança de gesticulació en la meva recitació, ja que no he fet cap moviment amb els braços i les mans. Sense aquesta gesticulació no he transmès tota la meva energia al públic. |
Control dels nervis En la recitació del poema he estat bastant nerviós, tot i que, he acceptat que estava una mica alterat i he procurat mantenir els nervis sota control. D’aquesta manera no m’han jugat una mala passada. |
Altres En quant a la respiració, he emprat la diafragmàtica, ja que en cap moment he forçat la gola, he evitat l’ofec i la veu ha tingut millors modulacions i sonoritats. |
Penso que aquest exercici ens servirà en un futur per enrecordar-nos alhora de fer classe, ja que ens direm: "les presentacions que feia a la universitat és com donar classe als nens". I cada una d'elles ens dóna experiència per després ser mestre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada