A la classe de COED vàrem estar parlant sobre el llenguatge i les llengües.
El llenguatge està format per senyals i per combinacions. Les senyals ens donen informació, però únicament adquireixen el seu sentit complert quan queda dins d'un procés de comunicació determinats. Ha d'existir un llaç connector entre l'emissor i el receptor. És obvi, que el llenguatge humà està constituït per senyals i combinacions de senyals peculiarment organitzats i que les emissions de la llengua es decanten cap a la comunicació. Sense la comunicació no existiria el llenguatge ni les llengües en el que està present. Els humans necessitem comunicar-nos.
El llenguatge no només està present en els humans, sinó que també el trobem als animals, quan anem a un restaurant mitjançant els ganivets, forquilles...
El llenguatge és un instrument de comunicació.
- ELEMENTS PER A UNA DEFINICIÓ DEL LLENGUATGE
L'ésser humà té com a facultat el llenguatge, és un medi d'expressió i de comunicació que l'és propi, i cap altre primat més ha desenvolupat.
El llenguatge humà és distint quantitativament i qualitativament, ja que s'organitza en diferents nivells:
-discurs
-oració
-sintagma
-morfema
-fonema
A més a més comporta la creativitat i això ens distingeix de qualsevol col·lectiu.
En els humans trobem una qualitat molt nostre, com és la parla desplaçada, la qual ens permet parlar del passat i del futur.
A.EL LLENGUATGE I LA ORGANITZACIÓ DEL VOLTANT
Amb una llengua organitzem el nostre voltant, el món al qual vivim, i les nostres percepcions estan sotmeses a diferents graus d'abstracció.
L'ésser humà pot ser posseïdor de moltes percepcions, però el que fa i permet que els ésser humans s'entenguin és la reducció, la limitació de les percepcions.
Un exemple clar és que els esquimals usen set paraules diferents per definir el color blanc, i això és fruit del seu entorn.
Així, ens donem compte que la comunicació és possible gràcies a l'organització i la reducció. Tot ésser humà té la capacitat d'abstracció, però amb el llenguatge la reduïm
B.EL LLENGUATGE I EL PENSAMENT.
El llenguatge és un element bàsic en el pensament, i de vegades, permet el discurs abstracte a diferents nivells.
C. EL LLENGUATGE I LA MEMÒRIA
El llenguatge és indispensable com a suport de la memòria, tant individual com col·lectiva.
D. EL LLENGUATGE I LA AUTOEXPRESSIÓ
El llenguatge resulta ser més que un instrument per a la comunicació, resulta que ens permet la autoexpressió, la reflexió sobre la nostra pròpia experiència.
E. EL MEDI MÉS EXTENS.
Tota expressió humana pot trobar la seva traducció en el llenguatge, però al contrari no és cert: no tota expressió lingüística pot ser vertida al llenguatge visual.
2.LA DEFINICIÓ GENERAL DEL LLENGUATGE
1ª vertent del llenguatge:
-És un medi o instrument de comunicació i és el més extens de tots els que posseïm.
-És el factor bàsic que ens constitueix com a ésser humans perquè fa possible el discurs abstracte i la parla desplaçada.
-El llenguatge ens permet l'expressió lliure i interior i es la causa del diàleg que mantenim amb nosaltres mateixos.
Seguidament us explicaré les propietats del text (*), les quals ens permeten construir el text de manera elaborada i correcte. Podem dir que les propietats del text són els requisits necessaris que ha de complir qualsevol manifestació verbal per poder considerar-se text. Són per tant necessàries per a que un text adquireixi sentit complert i sigui comprensible.
Com a propietats del text trobem les següents: l'adequació, la coherència, la cohesió i la correcció.
- ADEQUACIÓ: és la característica que designa el grau d'adaptació d'un discurs a la seva situació comunicativa. Tenint en compte: l'interlocutor, gènere i propòsit. Això ho faig tenint en compte el registre i la comunitat dialectal.
- COHERÈNCIA: el que fa es seleccionar la informació rellevant de la que no n'és, a més el que fa es establir la relació lògica i no contradictòria de les diferents parts d'un text.
- COHESIÓ: es refereix al conjunt de relacions (o vincles de significat) que s'estableixen entre diferents elements o parts del text (entre paraules, paràgrafs...) i que permeten al lector o l'oient interpretar-ho amb eficàcia.
- CORRECCIÓ: cal que el missatge sigui correcte, tant des del punt de vista de la presentació, com de l'ortografia.
DOSSIER D'APRENENTATGE: Gregorio Hidalgo it is verynice article and good postthanks for sharing this article to us
ResponEliminai really like this article because i got good info about this article thanks for haring this article to us .best regards.
sap hana training in hyderabad